UKT

Kutaiszi felfedezése
A budapesti karácsonyi kiruccanásunk után visszatértünk Grúziába és bele is vágtunk egy újabb kalandba. Mivel már kismilliószor megtettük a Kutaiszi-Tbiliszi távot busszal, ami egyébként cirka 250 km (és 5 órás buszút, hja, a grúz infrastruktúra nincs a toppon :D ), ezért úgy döntöttünk, hogy kerülőúton megyünk. Szóval először is megnéztük Kutaiszit. A csodálatos nevű kutaiszi repteret, az Építő Dávid nevezetűt már becsukott szemmel is ismertük, szóval ideje volt, hogy a várost is körbe járjuk.
Ugyanis a gépünk éjfélkor indult magyar idő szerint és reggel 6-ra érkeztünk meg grúz idő szerint. Ez van ha az ember keletre utazik. Pár óra alvás után sort kerítettünk a belváros többi látványosságára: megnéztük a piacot és a gyalogosforgalomnak fenntartott hidat, barangoltunk a szép belvárosi házak között, felvonóztunk a kihalt vidámparkba, gyönyörködtünk a naplementében, megcsodáltuk a Rioni folyó partján lévő hamisítatlan grúz stílusú házakat...vagy éppen elszörnyedtünk némelyik állapotuk miatt.

Főleg amikor konstatáltuk, hogy némelyik általunk romnak ítélt ház lakott.

Besötétedett mire felértünk a grúz egységet szimbolizáló Bagrati Katedrálishoz. A katedrális fent van a domboldalon, ahonnan tökéletes kilátás nyílik a városra.
Más megtekintésére nem is maradt időnk, bár nagyjából szerintünk a városban lévő látványosságokat így is sikerült megtekinteni. Gyorsan mentünk aludni, egyrészt mert fáradtak voltunk az utazás után, másrészt mert másnap ismét egy út állt előttünk, ugyanis marshrutkával terveztünk Chiaturára menni.
Kutaiszi egyébként nyáron sokkal nagyobb buli lehet, egyrészt mert nem fagy szét az ember, másrészt pedig mert
a környék nagyon sok lehetőséget rejt magában túrázás szempontjából.
A közelben található az Okatse és a Martvili kanyonok, ami tökéletes terep túrázásra, raftingra és egyéb aktív kikapcsolódásra. Nyáron, amennyire mi tudjuk. Az aktív kikapcsolódás lehetősége mellett Kutaiszi környékén számos híres kolostor is található (Motsameta, Gelati), amiket szintén érdemes megnézni hosszabb ott tartózkodás esetén. Mi ezek helyett azonban mégis inkább Chiatura különleges hangulatú bányavárosát választottuk és hogy miért, az a következő bejegyzésünkből kiderül! ;)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

UKT

2018 nyarán fogalmazódott meg bennünk az ötlet, hogy ha utazunk valahova akkor tök jó lenne valahogyan dokumentálni a dolgot. A legnagyobb katalizátora a projektnek Lili grúziai ösztöndíja lehetett. Nyár végére lett biztos, hogy Lili ösztöndíjpályázata zöld utat kapott, Balázs pedig felmondott és ment vele világot látni. A képlet egyszerű volt: a lehető legtöbb helyre eljutni a Kaukázus környékén. Az utazások során pedig a projekthez híven nem hagytuk otthon a kamerát, igyekeztünk a lehető legjobban beletanulni a riporter - operatőr - szerkesztő szerepekbe. Azóta kicsit módosult a képlet, hiszen Grúziából azóta hazaköltöztünk, mindketten dolgozunk, de az utazás dokumentálása iránti szenvedélyünket megőriztük. Igyekszünk egyre jobb, egyre informatívabb és egyre szórakoztatóbb tartalmakat összerakni, de önkritikusak vagyunk, tudjuk, hogy van hova fejlődni :D Ha szeretsz utazni, inspirálódnál, érdekelnek új úti célok és utazási tippek vagy szeretnél érdekességeket megtudni különleges országokról, akkor itt a helyed! :) L&B